ЄДИНІ ВИМОГИ

щодо використання і збереження

підручників учнями школи:

а) дбайливо поводитись з підручниками як з бібліотечними, так і з своїми власними;

б) при одержанні підручників з бібліотеки переглянути їх і про виявлені дефекти повідомити бібліотекаря, якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати його в «Книжковій лікарні»;

в) якщо учнем підручник втрачений чи пошкоджений — повернути до бібліотеки такий же підручник або замінити його іншим, який визнаний, бібліотекою рівноцінним за змістом і вартістю. До учнів, які недбайливо поводитимуться з підручниками, застосовувати заходи громадського впливу через учнівське самоврядування.

ПАМ’ЯТКА ЧИТАЧА

1. Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в якій розкривається зміст матеріалу, що ти вивчаєш.

2. Пам'ятай, що читання - одне з найважливіших занять у самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно.

3. Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання.

4. Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше.

5. Не поспішай, вдумайся в логіку і зміст того, що ти читаєш.

6. Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін, фраза були добре зрозумілі.

7. Читай з олівцем у руках, роби потрібні помітки.

8. Обов'язково конспектуй прочитане. Конспект зберігається надовго, прочитане забувається .

9. Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку недочитаною - головне може бути попереду.

10. Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга.

11. Прочитане спробуй пов'язати з життям, з практикою, досвідом.

12. Не забудь пов'язати те, що читаєш (вивчаєш) з раніше вивченим і уявити його в системі знань.

13. Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось незрозуміло. Намагайся розібратися самостійно.

14. Де потрібно - змушуй працювати і уяву.

15. Читай не тільки зліва направо, а й повертайся до прочитаного: повторення - найкращий засіб закріплення прочитаного.

16. Навчись критично сприймати прочитане.

17. Обов'язково ознайомся з рецензіями і відгуками на книжку: один розум добре, колективний краще.

18. Раніше ніж критикувати книгу, добре розберись у її змісті.

19. Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш книжку.

Чотири завдання, які повинні бути розв'язані під час читання:

Перше завдання при читанні - це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.

Друге завдання - продумати прочитане.

Третє - зробити з прочитаного потрібні для пам'яті виписки.

І, нарешті, четверте завдання - це усвідомити, чого нового навчила книжка.

/Files/images/26304649.gif

Як читати книжку


1.Пам'ятай: читання - одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.

2. Внутрішньо налаштовуйся на читання. Не поспішай, не "ковтай" зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане.

3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.

4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.

5. Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.

6. Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.

7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).

8. Найцікавіше запам'ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.

9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і вра-женнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.

10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний - краще.

11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

/Files/images/21.gif

Як вивчити вірш напам'ять


1. Уважно двічі-тричі прочитай увесь вірш.

2. Обміркуй зміст твору, умовно розділи його на смислові частини.

3.У кожній такій частині правильно визнач інтонацію, з якою будеш читати, розстав логічні наголоси, визнач паузи та темп читання.

4. Навчися читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш.

5.Тепер без допомоги підручника спробуй пригадати вірш, повтори кожну частину по пам'яті.

6. Візьми книжку. Читаючи напам'ять, пе-ревіряй, чи правильно запам'ятав текст.

7. Відклади підручник, двічі чи тричі продекламуй увесь вірш.

8. Запам'ятай: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.

9. Перед уроком уявно продекламуй вірш іще раз.

Якщо ти не задоволений звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.

/Files/images/97627319.gif

Як написати реферат

1. Визначити тему і мету повідомлення.

2. Дібрати відповідну літературу.

3. Опрацювати дібрані джерела з робочими стисли ми помітками, закладками в книжці.

4. Скласти план відповідно до обсягу реферату (його пункти розкриваються приблизно на однаковій кількості сторінок).

5. Оформити яскравий, привабливий вступ.

6. Дати перелік основних висновків, узагальнень та рекомендацій.

7. Оптимальний обсяг реферату - 10-12 друко¬ваних сторінок. Такий реферат потребує для усного викладу перед аудиторією 10-15 хв.

8. Під час усного виступу краще розповідати, а не читати реферат. Для цього скласти розгорнутий план-конспект на 2-4 сторінки.

/Files/images/09115362.gif

Як написати твір

1. 3 кількох запропонованих тем обирай не найлегшу, а ту, яка тебе цікавить і хвилює.

2. Добре обдумай тему, визнач, який обсяг матеріалу вона охоплює.

3. Визнач основну думку майбутнього твору, намагайся зберегти її під час роботи над твором.

4. Склади план, чітко та стисло сформулюй думку кожного пункту. Не забувай, що назва основної частини в складному плані - це теза, яку потрібно довести.

5. Підбери епіграф, який висловлює основну думку твору.

6. Напиши вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору вислови головну думку, потім обґрунтуй ЇЇ, доповни фактами із твору, у разі потреби наведи цитати.

7. Стеж за послідовністю викладу думок.

8. Дотримуй ся пропорційності частин твору і стеж за зв'язком між ними.

9. Висловлюй власне ставлення до всього, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.

10. Наприкінці твору зроби загальний висновок, зумовлений змістом роботи.

11. Правильно і грамотно висловлюй свою думку.

12. Дотримуйся вимог до зовнішнього оформлення (план пиши перед текстом твору, залишай поля, дотримуйся абзаців).

/Files/images/54215102.gif

Як готуватися до іспитів

1. Скласти графік підготовки до всіх дисциплін, з яких відбуватимуться іспити.

2. Повторювати один і той же матеріал два рази протягом доби, а потім ще раз - через тиждень.

3. Скласти плани відповідей на можливі екзаменаційні питання.

4. Дбати про те, щоб відповідь на іспиті була композиційно завершеною (переважно роздум), доказовою (з прикладами), переконливою (з поясненням); дотримуватися особливостей наукового стилю мовлення.

5. Щодня повторювати матеріал з двох навчальних предметів з перервою між ними.

6. Вести щоденник, куди записувати щодня план роботи на наступний день.

/Files/images/87260385.gif

Кiлькiсть переглядiв: 476

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.